"We are not in the business of providing classes, learning tools, or even learning itself. We are in the business of facilitating business results"
(Fred Harburg)
Marian is personeelsverantwoordelijke van een kleine KMO en heeft een gratis account op ROEM aangemaakt. Omdat zij bij een eerste groep deelnemers van de opleiding Excel tegenstrijdige geruchten over de kwaliteit heeft opgevangen, wil ze nagaan waarover de deelnemers (mis)tevreden waren.
Marian geeft een nieuw project en de leeractiviteit excel in. Zij kiest ervoor om enkel de verplichte velden in te vullen.
Ze kiest voor het aanwezige sjabloon Tevredenheid Deelnemers en bezorgt de link naar de vragenlijst de dag na de leeractiviteit aan de deelnemers. Marian kopieert hiervoor de URL in haar mailprogramma.
De deelnemers vullen de vragenlijst die ze in hun mailbox kregen in.
Marian bekijkt de resultaten van de bevraging in de resultatenpagina van ROEM en merkt dat het probleem is dat de inhoud van de training te weinig afgestemd is op de noden op de werkvloer. Ze exporteert de resultaten en bezorgt ze aan de opleidingsaanbieder, om dit probleem in de volgende sessie te verhelpen.